Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Maxbizz is a values-driven consulting agency dedicated.

Gallery

Contact

+1-800-456-478-23

411 University St, Seattle

maxbizz@mail.com

Kampania reklamowa w internecie – możliwości i formy promocji.

Formy promocji marki/produktu w internecie:

  • Post sponsorowany przygotowany przez influencera – w przypadku, gdy chcemy wypromować produkt lub usługę jedną z najlepszych form promocji będzie sięgnięcie po popularnych influencerów. Na co zwracać uwagę przy takiej formie promocji?

Przede wszystkim na to, że odbiorcy nie lubią nachalnych reklam, a jeszcze bardziej nie lubią reklam ukrytych. W ostatnich miesiącach w internecie bardzo popularne były reklamy produktów lub usług, które finalnie okazywały się oszustwem co zwróciło uwagę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, dlatego widzowie stali się znacznie wyczuleni na jakąkolwiek współpracę twórcy/dziennikarza z firmą. W obecnych czasach reklama internetowa niezależnie od tego czy jest realizowana u infulencera czy np. na portalu internetowym musi zostać odpowiednio oznaczona, jeśli medium w którym umieszczamy nasz produkt jest wiarygodne i cieszy się zaufaniem swojej grupy odbiorców to taka forma promowania produktu będzie najskuteczniejsza. Produkt należy udostępnić do testów na dany okres czasu, aby osoba reklamująca go mogła wyrobić sobie na jego temat swoją własną i rzetelną opinię, a sam materiał sponsorowany musi zawierać adnotacje o promocji. Dlatego najlepiej prześwietlić działania wybranego przez nas influcencera, aby zweryfikować etos jego pracy oraz reakcję docelowej grupy odbiorców.

  • Posty sponsorowane w Google/Facebook/Instagram/TikTok – Najlepsza forma promocji na start, niewielkim kosztem można przygotować bardzo efektywną kampanię reklamową. Najważniejszym punktem przy podejmowaniu działania reklamowego na wyżej wymienionych platformach będzie przygotowanie odpowiedniej grupy odbiorców docelowych w narzędziach udostępnionych przy planowaniu kampanii. Zacząć należy zatem od sprecyzowania sylwetki potencjalnego odbiorcy reklamy, im lepiej to zrobimy tym lepsze wyniki osiągniemy. Niskim kosztem możemy metodą prób i błędów dostosować idealną grupę docelową, zarazem zwiększając świadomość naszego istnienia u konsumentów. 

Na samym TikToku działalność możemy zlecić osobie z zewnątrz lub samemu spróbować swoich sił. W przypadku tej platformy jednak lepiej pozostawić działania marketingowe dla osób zaznajomionych z najświeższymi trendami. Na tej platformie bardzo łatwo możemy zwiększyć świadomość o naszej marce, zacząć budować relacje z konsumentem i zaznajamiać go z polityką firmy. Trudniej natomiast będzie tutaj o wypromowanie jednego, konkretnego produktu.

Facebook/Google/Instagram – W przypadku prowadzenia Fan Page’a firmy na Facebooku kosztem rzędu kilkunastu/kilkudziesięciu złotych miesięcznie możemy poszerzyć grono naszych odbiorców, zwiększyć swoje zasięgi i bezproblemowo promować poszczególne produkty. 

Na Instagramie z reguły promocją zajmują się influencerzy, to im najlepiej zapłacić za reklamę naszego produktu bądź usługi. Swoimi zasięgami pomogą oni dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. W tym przypadku jednak koszt jednego posta sponsorowanego może sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Najczęstsze błędy kampanii reklamowej w internecie, które powodują spadek zaufania odbiorców do marki: 

  • Płatne nieobiektywne recenzje produktów – płacenie influencerowi lub dziennikarzowi za przygotowanie nierzetelnej ,,recenzji” produktu. Firma A zleca dziennikarzowi przygotowanie materiału o swoim najnowszym produkcie. Firma A zakazuje podawania informacji o wadach przez co finalnie zamiast recenzji odbiorca otrzymuje zwykłą reklamę, która nie zachęci go do zakupu produktu, a w konsekwencji takie działanie zniechęci potencjalnych kupców do całej marki.
  • Prowadzenie ukrytej kampanii reklamowej w social mediach – z jednej strony influencer otrzymuje wynagrodzenie za przygotowanie materiału o produkcie, ale przybiera narrację, że sam bardzo często korzysta z konkretnej usługi lub produktu i nikt go do tego nie zachęcał, informacja o poście sponsorowanym nie pojawia się. Odbiorcy bardzo szybko wyczują sztuczność i kłamstwo co będzie wiązało się z krytyką reklamodawcy. Dzisiaj odbiorcy znacznie bardziej patrzą reklamodawcom i reklamobiorcom  na ręce, lepiej po prostu nie ryzykować z taką formą promocji.

Autor

Adam Leszczyński

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *